Açıköğretim Fakültesi- Öğretim Süresi-Yatay Geçiş-Dikey Geçiş

Öğretim Süresi Yatay Geçiş Dikey Geçiş

ÖĞRETİM SÜRESİ

İktisat ve İşletme Fak. Kayıtlı öğrenciler kayıt yaptırdıkları yıldan başlayarak 7 yıl önlisans öğrencileri 4 yıl süre ile öğrencilik haklarından yararlanabilirler.

· Bu süreler içinde kaydını yeniletmediği için öğrencilik haklarından yararlanamayan öğrenciler, bu hakkı kullanmış sayılırlar.

· Bu sürelerin bitiminden sonra, kayıt yeniletenler sınavlara katılabilirler, ancak öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

MUAFİYET

– Açıköğretim sistemine göre öğretim yapan fakültelerin öğrencileri kaydedildikleri ve bulundukları sınıf, bölüm ve programdan okutulan derslerin tümünü almak zorundadırlar. Öğrencilere yükseköğretim kurumlarında, daha önce okudukları ve başardıkları dersler dolayısıyla hiçbir şekilde muafiyet tanınmaz.

– Açıköğretim öğrencisi iken ÖSYS sınavlarına girerek yeniden yerleştirilenler, önceki kaydını sildirmek koşuluyla, yerleştirildikleri bölüm ve programın I.sınıfına kayıt yaptırabilirler. Daha önce okudukları ve başardıkları dersler dolayısıyla hiçbir şekilde muafiyet tanınmaz.

YATAY GEÇİŞ

Açıköğretim fakültelerinde kayıtlı öğrenciler, her ne sebeple olursa olsun, fakülte bölüm ve programlar arasında yatay geçiş yapamazlar. Bu fakültelerinde okuyan öğrenciler, örgün yükseköğretime de geçiş yapamazlar.

DİKEY GEÇİŞ

– Açıköğretim fakültesinin 2 yıllık önlisans programında öğretim gören öğrenciler ÖSYM’ce yapılan dikey geçiş sınavına katılarak, örgün öğretime geçiş yapabilirler.

– Son sınıfta bulunan öğrenciler ile mezun olanlar, bu sınavlara ilan edilen süre içerisinde başvurarak katılabilirler.

– Meslek yüksekokul mezunları ile Açıköğretim Önlisans programlarından mezun olanlar, Açıköğretim sistemine göre öğretim yapan İktisat ve İşletme Fakültelerine dikey geçiş yapabilirler.

– Bu öğrenciler her yıl yapılan ilanları izleyip, süresi içinde dikey geçiş başvurusu yapabilirler.

4 Responses to “Açıköğretim Fakültesi- Öğretim Süresi-Yatay Geçiş-Dikey Geçiş”

  1. AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ GENEL BİLGİLERİ | Ortopedist.org Says:

    […] Öğretim Süresi Yatay Geçiş Dikey Geçiş […]

  2. water damage restoration service Says:

    I’m now not positive where you’re getting your info,
    but great topic. I needs to spend a while finding out more or working out more.

    Thanks for magnificent information I was in search of this information for my
    mission.

  3. damage cleaning Says:

    Hello there! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m
    not seeing very good success. If you know of any
    please share. Many thanks!

  4. Marcelo Says:

    I am not sure where you are getting your information, but great topic.
    I needs to spend some time learning more
    or understanding more. Thanks for excellent info I was looking
    for this info for my mission.


Leave a comment